Hockeyfeber

Var till Ö-vik med jobbet i torsdags. Skulle vara med på en mässa där. Vid lunchtid bestämde jag och en kollega att vi skulle gå och få oss något i magarna. Svårt att hitta ett passande lunchrestaruang, men till slut fann vi en mysig en. Den hette Mamma Mia och döm om min förvåning så var det Modospelarnas favorithak! Vi kilar naturligtvis in och jag nästan sätter mig på ändan av förvåning. Vid bordet bredvid vårat sitter ingen annan än Foppa! The one and only Peter Forsberg! Eftersom han är min hockeygud hamnade jag som i trans. Det var mycket, mycket svårt att hänga med i vad min kollega pratade om. Maten kom in och det var inte heller lätt att koncentrera sig på den.

Hade jag varit lite tuffare hade jag bett min kollega ta en bild med mobilen på mig och Foppa… Men nu var jag som förlamad. Min kollega som också hon visade sig vara en Modo-tjej var även hon lätt distraherad av den megastora hockeyidolen som satt och sippade på sin kaffe vid bordet bredvid. Ja det gjorde ju helt klart min dag genast mycket, mycket bättre!

forsberg

Om vildvittran

Min blogg. Mitt liv, min lycka, min sorg, min humor, mina tankar.
Detta inlägg publicerades i Det om jobbet, Det som är lite av varje och märktes , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar